Olkapään nivelrikko

Hei, onko kellään kokemusta olkapään nivelrikosta? Onko laitettu tekoniveltä? Oletko saanut kasvutekijä injektiota olkapäähän? Minulla edessa uä ohjattu kasvutekijä injektio lähi viikkoina. Oletko saanut pistoksen ja miten se vaikutti?

Minulle on laitettu tekonivel vasempaan olkapäähän v. 2009 Coxassa. Kaikki sujui mainiosti ja olkapää on kivuton ja liikeradat todella hyvät. En ole edes kuulut mainitsemastasi kasvutekijäinjektiosta. Kertoisitko siitä lisää. Minulla on oikea olkapää jotain hoitoa vailla.

1 tykkäys

Minuakin kiinnostaa kuulla tästä infektiosta. Olen ollut nyt 7 kk oikean olkapään tekonivelleikkausjonossa, menee kuulemma yli vuoden eli ensi vuoteen. Kiva kuulla, että sait noin hyvän avun leikkauksesta.

1 tykkäys

Siunattu automaattinen tekstinkorjaus. P.o. “injektiosta”…

En tiedä itsekkään paljoa kasvutekijäinjektiosta. Toivoin että joku kokenut olisi siitä täällä kertonut. Terveystalon ortopedi tätä ehdotti ja nyt odotan aikaa julkisellepuolelle keskussairaalaan. Sen tiedän että omaa verta ensin otetaan ja jonkin käsittelyn jälkeen se pistetään ultraääniohjatusti olkaniveleen…

1 tykkäys

Hei.
Sain oikeaan olkapäähän toukokuussa käänteisen tekonivelen 12 viikkoa sitten. Käsi toimii hyvin ja kivut jäivät pois. Lihasheikkoutta lavan seudussa ja kädessä. Maanantaina menen coxaan oik.olkapään lopputarkastukseen ja vasemman alkutarkastukseen.
Kuulen mielelläni lisää injektiosta.

1 tykkäys

Moi, hienoa että olet päässyt eroon kivuista, mikä on käänteinen tekonivel :thinking:

Miten hyvin olkapään tekonivel kestää rasitusta? Mitä sillä voi tehdä käytännössä ja mitä ei? Millaiset liikuntamuodot onnistuu ja mitä tulisi välttää? Sauvakävely varmaan onnistuu, mutta miten esimerkiksi uiminen?

Ei pistetä kasvutekijäinjektiota kuitenkaan vaan laitetaan tekonivel…ehkä jo talven aikana. Toivoisin kuulevani lisää leikkauskokemuksia :thinking:

Moikka, mielellään tosiaan kuulusin mitä kaikkea olkapään tekonivelen kanssa voi tehdä ja mitä ei? Olen ymmärtänyt, että liikeradat ovat melko hyvät, mutta kestävyys hieman heppoinen. Tanssileirillä tapasin neidon, jolla oli olkapään tekonivel. Hyvin ainakin käden ali -tanssit sujui. Harmi kun, en huomannut kysyä enempää tai ottaa yhteystietoja neidolta, jotta olisi voinut kysellä enemmän tekonivelen kanssa elämisestä.