Hei!Kauanko teillä kesti kivut yöllä polven tekonivel leikkauksen jälkeen?
Minulla kaksi viikko leikkauksesta ja yöt menee parin tunnin nukkumis pätkissä ja herään siihen, kun jalka on jäykkä ja kipeä eikä löydy asentoa missä sais nukutuksi.Särkylääkkeistä ei ole ollut apua tähän.
Minulla on sekä lonkkien että polvien tekonivelet. Eihän se herkkua ollut toipuminen, mutta muistan käyttäneeni kylmää hoidoksi ja se auttoi hyvin. Laitoin märän pyyhkeen muovipussissa pakastimeen ja käytin sitä. Sittemmin olen hankkinut myös ison kylmäpakkauksen. Särkylääkkeet kannattaa ottaa säännöllisesti eikä vasta sitten kun kipu on päällä. Eli illalla kunnon troppaus. Parasetamolia 1000mg ja tulehduskipulääkkeet. Myös muistan, että kun nousi liikkumaan niin sekin helpotti kipua.
Oik poleen laitettiin nivel 5/21, vielä ei ole sitä luvattua kivutonta päivää näkynyt… Olin 5,5 kk sairaslomalla kun jalka ei meinannut taipua. Menin kuitenkin töihin vaikka jalka ei taipunut kuin 100-105 astetta (koneeseen kiivetessä hiukan haasteellista). Fyssarilla kävin ekaan puoleen vuoteen varmaan 30 krt+omat jumpat. Nyt selkä ja lonkka myös oireilee varmasti polven kuontoutumattomuuden takia. Vieläkään ei taivu yllä mainittua enempää, pöydällä meni kuulemma 130 astetta. Pari kertaa narkoosimanipulaatio ja toisella kertaa skopialla rustoja myös pois. Lääkärien mielestä ihan normaali polvi. Leikattiin kuitenkin osittain et sais yösäryt pois, mut mukaan tulikin 24h särky… Et tsemppiä muille leikkauksiin, luultavasti muilla menee helpommin.
Hei!Kiitos vastauksista.Otin viime yöksi enemmän lääkkeitä ja nukuin paremmin.Toivottavasti sama toistuisi myös ensi yönä👍
Harmi, että leikkauksen jälkeen voi tilanne mennä vaan huonompaan suuntaan😩
Tsemppiä kaikille leikkauksesta kuntoutuville😊
Hei
Minä olin polven tekonivelleikkauksessa vajaa kuusi viikkoa sitten. Pari ekaa viikkoa oli todella levottomia ja katkonaisia nukkumisen kannalta. Lääkkeitä minunkin olisi pitänyt ottaa vielä enemmän, vaikka kovat tropit ovat olleet käytössä, mm. Tramadol 150mg. Muutenkin polvi on ollut tosi kivulias lääkkeistä huolimatta, ja jumpasta aina kipeytyi lisää. Vasta noin viikon ajan olen huomannut kipujen helpottavan. Liikkuvuus on kyllä hyvä.
Hei
Todella lohduttavaa kuulla, että helpotusta öihin on tulossa😊
Hei. Kipulääkkeet ja kylmähoito, ne auttoivat minulla. Nyt on polvinivelen vaihdosta 7kk, vähän jähmeätä vielä, paljosta rasituksesta ja pitkästä istumisesta polvi välillä äityy.