Parhaat kipulääkkeet

Moikka. Pitäisi löytää tehokas ja mahdollisimman vatsaystävällinen kipulääke. Olisi kiva kuulla kokemuksia tai suosituksia muilta kipupotilailta. Nivelrikon runtelemassa olkapäässäni on pitkälle edennyt luukontakti ja päivittäistä kipua kovasta lähes sietämättömään säryn kera. Panacodit ei enään toimi, panadolista nyt puhumattakaan. Voltarenistä saan vielä pienen avun särkyyn, mutta nuo puukoniskukivut vievät toimintakyvyn.

Hei!

Kurjaa, että joudut taistelemaan tuollaisten särkyjen kanssa. Minulla valtava olkapäästä koko käteen säteilevä särky hellitti ajan kanssa ja säännöllisellä nauha-, keppi- ja vesijumpalla.

Särkylääkkeitä minulla on se käsitys, että vähiten haittavaikutuksia on parasetamolilla (esim. Panadol), mutta se ei ole sinua auttanut. Ibuprofeenilääkkeet (esim. Burana) voivat olla tehokkaampia, mutta ne rasittavat vatsaa, eli pitempiaikaisessa käytössä kannattaa ehdottomasti syödä myös vatsansuojalääkettä (Somac). Erityisesti nivelsärkyyn käytetään myös Etorikoksibilääkkeitä, joista tiedän jollekin olleen apua. Se on tulehduskipulääke, joten sitä ei voi syödä samaan aikaan esim. Buranan kanssa.

Minä olen kokeillut noita kaikkia ja opioideja. Niistä ei minulle ollut juuri apua, mutta, kuten sanoin, ajan kanssa särky laantui ehkä jumpan ansiosta. Akuuttia särkyä kesti puolisen vuotta. Nykyään särkee silloin tällöin, mutta se ei ole mitään verrattuna pahimpaan aikaan. Tilanne on parantunut niin paljon, etten mennyt olkapään tekonivelleikkaukseen, kun vuoroni 20 kuukauden jonotuksen jälkeen tuli viime kesänä.

Toivottavasti löydät sen keinon, joka sinua auttaa!

Hei!
Nivelten särkyyn oman kokemukseni, ja saamani suosituksen mukaan, paras itsehoitolääkitys on tulehduskipulääke + paracetamol lisättynä vatsansuojalääkkeellä. Siis esim Voltaren, Burana tai Arcoxia + Panadol Forte (tai Panacod) + Somac. Arcoxia taitaa olla reseptilääke, mutta rasittaa vatsaa vähemmän, kuin esim Burana, koska sitä otetaan vain 1x/vrk.
Erilaisia tulehduskipulääkkeitä ei saa käyttää yhtäaikaa, mutta Panadol ei ole tulehduskipulääke, kuten esim Burana, Ibuxin, Voltaren on.
Minulle tämä lääkekombo on auttanut paremmin kuin ko lääkkeet yksin.
Tsemppiä vain voin toivottaa kipujen kanssa taisteleville!! Kevät on kuitenkin tulossa :sunny:

Moi, minulla toimi Mobic hyvin kun selkä kipuili. Siitä ei tullut vatsaongelmia. Sitä ei kuulemma useinkaan enää määrätä, mutta tietääkseni se on aika vanha rohto. Sormisärkyihin on auttanut parhaiten Etoricoxib. Lääkkeettömistä vaihtoehdoista suosittelen liikettä, vaikka pientäkin,aina kun voi. Myös kylmää tai kuumaa tai niiden yhdistelmää kannattaa kokeilla. Tsemppiä!