Olkapään tekonivel ja tanssiminen

Itselläni on nivelrikko olkapäässä ja ilmeisesti jossain vaiheessa on tulossa tekonivel olkapäähän. Asia ei ole vielä ajankohtainen vaikka olkapää vaivaakin ja liikkuminen on nivelen osalta rajoittunut.

Tanssiharrastukseeni liittyen kysyisin että onko jollekin tanssiharrastajalle tehty tekonivel olkapäähän ja miten vaikuttanut tanssiharrastukseen? Kyseessä mm. lavatanssit, sekä sylitanssit (tango, foksi) että käden ali tanssit (fusku, salsa jne).

Kestääkö tekonivel tanssimista? Ja jos kestää niin missä määrin ja mitä pitäisi varoa?

Samoja lajeja harrastan ja oikea olkapää jatkaa kipeytymistään.
En osaa vastata sinulle, koska olkapää on vielä oma. Kiinnostuneena odotan, mitä kysymykseesi vastataan.
Tanssi toimii sen aiheuttaman mielihyvän vuoksi kipulääkkeenä. Eli tietyin rajoituksin pystyy kipeänäkin tanssimaan. Tosin itsellä oma puoliso sopeuttaa toimintaansa minun niveltilanteeseen.
Kolme tekoniveltä olen jo opettanut tanssimaan. En hevin luovuta.

Harrastan myös aktiivisesti lavatansseja ja kumpikin olkapää vaivaa. Nivelrikon lisäksi oikean hauiksen yläpäästä on jänne poikki eikä sitä voi korjata.
Seuraajana osani on helpompi ja koen, että varsinkin kädenalitanssit ovat tosi hyvää jumppaa olkapäille. Nivelrikkoinen ranne toki joskus hermostuu tavallista tomerammasta viennistä - onneksi vahvoja vääntäjä on harvassa :blush:. En aio leikkauttaa olkapäitä, kun asiantuntijoiden mukaan kohde on niin hankala, ettei tulos välttämättä ole sen arvoinen.
Kuten yllä kirjoitettiin, tanssin tuoma mielihyvä peittää osan kivuista alleen. Vaikka en alkaterien nivelrikon vuoksi pysty kovin hyvin kävelemään neljää tuntia, tanssi vaihtelevuudessaan onnistuu kyllä :smiling_face_with_three_hearts:. Ihan Parasta terapiaa

2 tykkäystä

Siis varmaan helpoin ja kivuttoman leikkaus on olkapään tekonivel. Kaikki vaivat häviää ja säryt jää leikkauspöydälle! Käsi toimii samoin kuin 20 vuotiaana! Suosittelen. Olin Coxassa Tampereella Jari Mokan leikattavana❤️ Oikea olkapää leikattiin, olen oikeakätinen! T. Leena 65 v Turku