Nivelrikkoa siellä sun täällä

Minulla on lonkan tekonivelet ja nivelrikkoa joka puolella, ollut jo yli 20 vuotta.

Uusin kipukohta on kaulassa, tuntuu kuin se olisi pään kiinnityskohdassa, jotenkin syvällä. Onko kenelläkään tätä? Mietin jo voisiko olla jotain muuta.

Toinen uusi kohta on SI-nivelet, lantion molemmin puolin. Kipu ei tunnu noin normaalisti, mutta välillä kun nousee istumasta, niin meinaa taju lähteä kivun takia. Onko kellään kokemuksia?

Olkapäästä lääkäri sanoi n 3 v sitten, että eihän tämä vielä ole loppu, mutta silti särky on sen verran kovaa, että sillä puolen ei nukuta ollenkaan.

Kuulostaapa ikävältä, voimia.

Onko olkapään rikko olkanivelessä, ac-nivelessä vai molemmissa? Kuinka kuntoutat? Onko tekniveltä harkittu?

Mulla niskassa kaikenlaista vikaa, venytän sitä. Auttaa.

Olkapäähän kortisonia, vasen tuli hyväksi, oikea vielä vaiheessa.

Kaularangan kanssa kannattaa olla varovainen jos ei tiedä mikä siellä tilanne. Parastahan olisi jos se kuvattaisiin. Itseltä löytyi hieman vastaavanlaisessa tilanteessa erittäin pahoja kulumia.

Jaa, enpä tiedä. Täytyy kysyä kun menen lääkäriin. Hyvä huomio.

Kaksi kertaa olen saanut piikin olkapäähän, ei mitään vaikutusta

Kiitos huomioista. Täytyy yrittää saada kaularanka kuvausta. Tosin mietin, että mitä se auttaa, sitä ei voi kuitenkaan korjata.

Kaularangan kuvauksesta on se hyöty, jos kuvasta löytyy jotain, että tietää välttää tiettyjä liikkeitä rankaa venyteltäessä.

2 tykkäystä