Missä sairaaloissa tehdään olkapään tekoniveleikkauksia?

Oma olkapääleikkaus alkaa olla ajankohtainen ja pitäisi pikkuhiljaa päättää missä leikataan. Peijas on kaukana asuinpaikastani, jossa ilmeisesti suurin osa olkapäistä tehdään. Missä muualla olkapäähän vaihdetaan tekoniveliä? Kaikki suositukset ja omat kokemukset tervetulleita.

Jos Peijas on kaukana niin et liene PK-seudulla? Yksityisellä puolella tekee tiettävästi ainakin Orton. Ainakin muistan sieltä olkapääpotilaan (tosin tieto on vuodelta 2009). Ja Coxa tietenkin osui haulla silmiin.
Olettaisin että kaikissa paikoissa missä lonkkiin ja polviinkin saa uudet jengat.

Hei, minun olkapää leikattiin 5.9. Päijät-Hämeen keskussairaalassa Lahdessa. Kokemus oli onnistunut. Aamulla meno, leikkauksen jälkeinen yö lyhytkirurgiapaikalla ja aamulla kotiin. Nyt kantosidettä käytetään vielä kaksi viikko ja sitten alkaa jumppa ja käden ‘normaali’ käyttö…

Coxa on Tampereella ja erikoistunut tekoniveliin, joten siellä laitetaan niitä varmaan olkapäihinkin. Minulle laitettiin siellä tekonivelet molempiin lonkkiin vuonna 2008 ja edelleen pelaavat hyvin.

Mie kävin Peijaksessa 2019 meiltä asti, 250 km, siellä tehtiin käänteiset nivelet. Ei vissiin enää voinut tavallisia laittaa. Tehdään niitä varmaan muuallakin, millaiset siulle on suunniteltu?

Minulle laitettiin TYKS:ssä syyskuussa 2021 tekonivel oikeaan olkapäähän. Leikkaus onnistui ja tein n. 4 kuukauden ajan leikkauksen jälkeen kaikki harjoitteet TOSI uskollisesti ja säännöllisesti. Nyt olkapääni tuntuu ja toimii ihan kuin ennen vanhaan.
T: Kaarina 74 v

1 tykkäys