Eiämää tekopolvilla

16 ja 11vuotta on kelpo varaosilla varustetuilla polvilla mennyt. Viime lauantaina 27.5 tuoreempi polvi kipuili pitkästä aikaa, eikä kävelylenkille voinut lähteä. Tuet polviin, 1 kpl 1000mg panadol ja sit pyöräilemään . Se onnistui ja kipukin hävisi. Kyllähän nuo tekopolvet välillä ilmoittaa, etteivät originaalin veroiset ole, mutta edelleen olen niihin tyytyväinen.

2 tykkäystä

Onneksi olkoon. Sanko kysyä minkäikäinen olet? Minua askarruttaa elänkö niin kauan että joudun vaihtamaan polvet uudelleen? :upside_down_face:

Polvistuminen sattuu. :mechanical_leg:

62v, olin 47, kun ensimmäinen polvi operoitiin ja 52v kun toinen. ”Liian nuorena” pitivät minua silloin. Paljon on asioita, mitä ei enää voi tehdä mm. tuo polvistuminen.

Kiitos Juha. Minun polvet ovat vasta alle puolitoista vuotiaita. Olen ollut erittäin tyytyväinen niihin. Olemme näköjään samanikäisiä. Kyllä muistelen että polvistuminen oli kivuliasta 10 vuotta sittenkin, kun minulla ei vielä ollut polvi-ongelmiä. Olen kiitollinen että autoit minua hyväksymään tämän asian. Onhan hyvä tietää että vika ei ole aina minussa :slightly_smiling_face: . Tai että en ole vanhentunut liian nopeasti.
Kaipaan vanhaa nivelklubia. Sieltä löytyi niin paljon kertomuksia että mikään aika ei riittänyt lukemaan kaikkia. Ihmiset kai olivat valmiinpia jakamaan ja auttamaan omien kokemuksien avulla koko yhteiskuntaa. Kuin Sinäkin. Kiitos ja hyvää terveytä.

Minäkin kirjoitin ennen paljon enemmän vanhalle klubille. Polveni oli silloin huomattavasti kipeämmät kuin nyt. Ja tosi vahvasta opiopaatti lääkityksestä johtuen olin jatkuvasti niin ”pöllyssä”, että tarinaa tuli kuin itsestään, ehkä on hyvä, etten enää näe mitä kaikkea tuli runoiltua silloin. Mutta on hyvä, että ihmiset jaksoivat lukea kirjoituksiani.
Kesälämpöä odotellessa.

Mun oikea polvi leikattiin 2018 (olin silloin 63 v). Kaikki meni niin hyvin, että vuotta myöhemmin olin Pöyrisjärvellä viikon vaelluksella. Polvi toimi ja toimii edelleen niin hyvin kuin keinopolvi vain voi.
Vasenkin polvi, joka kulkee hitaammin kohti leikkuupöytää on toiminut pitkään ilman suurempia ongelmia. Parin viime vuoden aikana se on rettelöinyt välillä enemmän välillä vähemmän. 2021 viimeksi kuvattu. Pehmytkudosta oli vielä sen verran jäljellä, että ei puhettakaan leikkauksesta. Nyt liikun Burana Extendin voimalla. Kun se ei enää riitä, ollaan kai aika lähellä leikkuujonon alkupäätä.

Kun pääset leikkaukseen, toivokaamme, että toivuttuasi havahdut kipujen jääneen sinne jonnekin…