Akupunktio ja lonkkakipu

Moikka ja aluksi lyhyt esittely:

Viidennen nikaman sijainti tuuman verran vatsaontelossa paljasti pahan nelostason nivelrikon keväällä 2021. Sittemmin on todettu, että molemmat ranteet ja oikean peukalon hanka ovat hajoamassa, vasemmassa lonkassa kakkostason vaiva. Liityin yhdistykseen oikean lonkanvaihdon jälkeen viime vuonna.

Vasenta särkee 24/7 ja minulta kysyttiin, auttaisiko akupunktio. Lääkkeet lähinnä tuhoavat maksa-arvot, siksi ihmettelen. Ranteiden kanssa pärjään Lidlin “rannetuilla”.

Jännäähän tuossa nivelrikossa on, ettei työterveyslääkäri osannut sitä diagnosoida kolmessa vuodessa, piti lopulta mennä päivystykseen. Tästä voisin kirjoittaa nivelrikkonovellin.

Akupuntion vaikutuksesta nivelrikkokipuun mulla ei ole kokemusta, mutta selkävaivaan on. Oli aikoinaan selkäkipua neljännen ja viidennen nikaman tienoilla, oli välilevyn pullistumaa joka vaivasi hyvin pitkään. Sain kovaan kipuun akupunktiohoitoa kerran tai kaksi ja koin sen lievittävän kipua paljon. Jo ensimmäinen hoitokerta helpotti kipua huomattavasti ja kipu lieveni heti hoitokerran jälkeen.

Se oli huojentavaa ja helpottavaa ja koko kokemus akupuntiosta hoitokeinona oli hyvä ja miellyttävä. Silloin akupuntiota ehdotti lääkäri ja olin valmis kokeilemaan kivun lievittämiseksi ja minulla se oli toimiva ratkaisu.

Moi ja kiitos vastauksesta!

Saanut itsekin punktuuria hartiahässäkkään joskus. Melkein tekisi mieli koettaa tuohon lonkkaankin, mutta leikkaukseen enää viitisen viikkoa.

Mut hiukan ottaa pattiin, nukahdin viime yönä ehkä klo 24 ja heräsin pari tiimaa myöhemmin. Heti perään uudestaan noin 5.35 ja heräys tunnin verran tuosta.

Kolme vuotta ainakin mennyt tälleen. Ihme, ettei ajukoppani ole kosahtanut. Syy moiseen lienee, että kykenen torkkumaan 24/7, koska sairausloma kuntoutustuella.