Pitkästä aikaa 17v sitten laitettu ”varaosa” oireilee. Kipua oli yöllä jalkaa koukistaessa ja oireet jatkuu. Laitoin polveen kuvassa näkyvän tuen ja otin aamulla grammasen panadolin.
Vuosia olen saanut olla kivuitta ja sillä tää pääsi yllättämään.
Kipu ei ole lähelläkään niitä särkyjä, mitä polvessa oli ennen tekonivel leikkausta. Ja jos tästä parilla panadolilla ja polvituen käytöllä selviää, saan olla tyytyväinen.
Nyt kinttu taas palannut lähes ”normaaliksi”. Vähällä pääsin tälläkin kertaa. Kyllä sitä ehdin jo pohtia vaikka mitä, mutta varaosalla vahvistettu jalka jatkaa kulkua kohti kesää.
Polven kipuilu jatkui vaihtelevasti. Se kuvattiin sairaalassa, mitään ortopedisiä vikoja ei löytynyt, ei tekonivelestä eikö muutenkaan.
Sain lähetteen sairaalan fysioterapeutin vastaanotolle. Hän tutki kävelytekniikkaani ja ainut korjattava asia, mihin hän puuttui, oli jalkaterien asento ja ohjeen opetella kävelemään pottuvarpaat eteenpäin, eikä sivuille osoittaen. Jalkojeni asentoon ei ole yksikään terveysimmeinen koskaan puuttunut jostain syystä. Sain myös hänen kauttaan sairaalalta pitkäaikaisella lainalähetteellä paremman polvituen. Se on auttanut minua todella paljon, enkä ole tarvinnut särkylääkettäkään kuin ehkä pari-kolme kertaa polvituen käytön aloitettuani. Olen myös valmis käyttämään tukea vaikka koko loppuelämäni, jos säästyn sen ansiosta kivuilta.