Sormien nivelrikko, tuet

Hei, olen uusi jäsen täällä enkä ihan varma, miten toimitaan. :thinking: Minulla sormien nivelet pahimmat tällä hetkellä. Helmikuussa leikattiin (jäykistettiin) oikean käden nimettömän keskinivel sekä peukalon tyvinivel. Nyt viimein piikit poistettu ja yritän alkaa kättä käyttämään. Kuitenkin keskisormen ylänivel on niin kipeä ja vääntynyt, että se vaikeuttaa nyt koko käden käyttöä. Samoin on vasemman käden etusormi. Onko kenelläkään kokemuksia sormien suojatuista tai vastaavista, joiden avulla voisi noita sormia jopa vähän suoristaa tai tukea?? Olen hankkinut kompressori käsineet, jotka on kyllä hyvät, mutta sormenpäät on auki joten ei yläniveliä tue tarpeeksi. Netissä näyttää olevan kaikenlaisia, mutta arvaako niitä tilata?

Hei, olen saanut apua omiin käsiongelmiini toimintaterapiasta. Neuvovat noista tuista ja tarvittaessa tekevät paikan päällä yksilollisiäkin. Kannattaa kysellä ensin vaikka tk:sta.

Kiitos vastauksestasi. Yritän saada ajan lääkärille ja kysellä noista asioista. Aika jännä, että käsikirurgi ei ollenkaan määrännyt fysikaalista tms. leikkauksen jälkihoitoon. Soittelee kyllä elokuussa. No, nämä kivut on nyt kyllä muissa kuin leikatuissa sormissa. Pitää muutenkin kysyä särkylääkkeistä. Minulla on Arcoxia (tai sen halpa versio) käytössä, enkä meinaa tulla ollenkaan toimeen ilman sitä. Ei varmaankaan hyvä syödä särkylääkettä jatkuvasti.:confounded:

Sama kokemus minullakin käden leikkausten jälkeen. Ei ole koskaan ohjattu fysioterapiaan. Leikkausten jälkeisessä kunnallisessa fysioterapiassa olen ollut vain lonkka ja polvileikkausten jälkeen.

1 tykkäys